loglovin

Har alltid undrat...

Vad gör en djurrätsaktivist om den får lös i håret? Alltså om man tycker att alla djur har lika värde. Eller om de får ett getingbo vid verandan...

Enligt mig så har inte alla djur eller äns alla människor samma värde, även fast det i en perfekt värld kanske borde vara så. Jag skulle inte vilja ha ihjäl min egen hund (om jag hade någon) men getingarna som bygger bo bakom våran bod kan gärna utrotas.

Med människor så önskar jag ju inte död åt någon men jag skulle tycka det var mycket värre om t ex min mamma dog än om det dör 3000 människor i Afrika eller någon annanstans långt ifrån mig. Om man nu ska vara filosofisk så kan man fråga sig: hur många random människor hade man kunnat offra för någon man älskar...




Kommentarer
❤ JAG HETER MOLLY! - Uppsalabo

Önskar dig en fin tisdag :)

2012-02-28 @ 12:40:26 →→ http://jaghetermolly.blogg.se/


- Läs gärna inlägget innan du kommenterar!

- Yttrandefrihet råder, skriv vad du vill.



Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




RSS 2.0