loglovin

Fuck min bakåtlutade livmoder?

Jag tror jag har en bakåtlutad livmoder... (Ungefär 15 procent av alla kvinnor har en bakåtlutad livmoder, 30 procent har en framåtlutad livmoder och resten har en livmoder som står mer rakt upp)...  Har man bakåtlutad kan livmodern när den arbetar under mensen irritera tarmarna, medans en framåtlutad kan irritera blåsan.
 
Jag får då en extrem snabb ämnesomsättning som resulterar i molverk, att jag känner hur magen verkligen arbetar och att jag måste skita (typ 3ggr!)... Jag har räknat ut att detta för mig inträffar ungrfär 12 timmar efter mensen satt igång och det håller på i några timmar. Inte nice.
 
Dock så började jag ha dessa problemen för ungefär 6 månader sedan, vilket känns lite skumt för har man en annan livmoderlutning har man haft det sedan tidig tonår och då skulle jag väl haft dessa problem innan också? Eller den kanske bara fick för sig att bli mera "laid back" av egen vilja?
 
Det är förrästen därför som jag ligger vaken nu... Usch, usch, usch!
 
Bilden är gjord av Kwaiko.

Kommentarer


- Läs gärna inlägget innan du kommenterar!

- Yttrandefrihet råder, skriv vad du vill.



Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




RSS 2.0