loglovin

Det var en ljusblå getingspindel!

För nått år sedan var min bror ute och rensade bort den lilla äng av långt tort gräs och diverse blommor som hade bildats på mina föräldrars neglektade sparrisland. Han ropade att jag skulle komma dit.
 
Och vissp drog han fram den största vilda spindeln jag har sett i Sverige någon decimeter framför mitt ansikte!
 
Skitungen hade nog tänkt att skrämma mig och jag hade nog backat illa kvickt om den varit svart eller mörkbrun. Men jag blev helt facinerad av dess färger så jag bara "ÅÅååhhh, vilken häftig spindel" och kollade närmare.
 
Den såg ut så som på bilden, ljusblå i kroppen liksom. Sen så börja den och bita i min brors trädgårdshandske så vi satte ner den en bit bort. Synd att jag inte tänkte på att ta kort på den. Häftig spindel.
 
Bildkälla: Alessandra och Roccos naturfotografier

Kommentarer
❤ Matilda

ooh riktigt läcker bild !!!! :D

Svar: Ja! Synd att jag inte tänkte på att ta kort när jag såg spindeln.. :PDe som jag tattat bilden av är grymma naturfotografer, du kan komma till deras hemsida på länken under bilden :)
Iwy

2012-08-17 @ 19:15:50 →→ http://neexx.bloggplatsen.se


- Läs gärna inlägget innan du kommenterar!

- Yttrandefrihet råder, skriv vad du vill.



Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




RSS 2.0